m'agradaria fer una consulta al foro ja que m'esta siguent molt complicat trobar algú que pugui aconsellar-me de com procedir...
Fa poc em vaig comprar una Montesa enduro 250 H6 de 77 que portava molts anys parada. La veritat es que esta en un estat molt bó (la foto és ja després de fer-li la mínima restauració que l'hi he fet)
https://drive.google.com/file/d/1kB1Mtd ... p=drivesdk
Al arribar a casa, abans de fer-li res, vaig provar d'engegar-la i, per la nostra sorpresa, a la quarta patada es va engegar. Després d'això vam netejar dipòsit, canviar conductes de gasolina, filtres gasolina, netejar-la, canviar silent-blocks cadena, bujia nova,...en fin, accions de manteniment, sense tocar res de carburació.
Després d'això, la moto segueix funcionant més o menys bé. Costava que aguantés el relentí però anava molt bé de potència, recuperacions, etc...
Al cap d'uns dies de fer-la servir, vam notar que el relentí es tornava cada cop més inestable i que s'accelerava sense motiu, cosa que ens va fer decidir en entrar a netejar el carburador i canviar juntes. I aqui va començar el calvari...
El que vam fer al carburador va ser:
Canviar la junta de la cuba per una de nova.
Canviar la posició del clip que regula l'altura de la l'agulla de la posició #5 a la #2 tal i com diu el manual. (#1 és la ranura més alta).
Deixar el cargol de la mescla a 1,5 voltes tal com diu el manual ja que estava ajustat a 3-4 voltes.
Netejar amb gasolina i bufar amb aire comprimit totes les parts.
Un cop fet tot això, montem i la moto es va engegar però anava molt afogada fins que es va parar i ja no va engegar més.
Aqui ens vam adonar que no ens haviem fixat quins xicles montava i que si tant l'agulla com el cargol de mescla estava ajustat en una posició tan anòmala, segurament era per que els xiclés no eren els que tocava. Segons el AMAL els xicles que ha de portar aquest carburador son:
https://drive.google.com/file/d/1bBQJwD ... p=drivesdk
És a dir, un 25 de baixa i un 320 d'alta i posició de l'agulla #2. I el que portava el nostre era un 35 i un 220 i #5 a l'agulla com he dit abans.
Per tant, a l'espera de localitzar els xicles nous que hi tocaria montar, vam deixar els ajustos que portava quan la vam comprar i vam tornar a provar d'engegar-la.
El que va passar és que, no només no es va engegar, si no que rebossava gasolina per tot arreu. Els tubos "aliviaderos" escupien benzina, el filtre d'aire era un piscina de gasolina i la bujia totalment molla. Pel que vam deduir que la boia ara no estava treballant bé. Un altre problema a afegir

https://drive.google.com/file/d/1NVXqNd ... p=drivesdk
I el que veiem sobre això es:
Les pestanyetes de la junta no passen per sobre el passador de la boia, fent que el passador pugui moure's.
El passador no fa clic quan el monto al seu allotjament de la cuba, simplement queda posicionat però "suelto".
La boia esta en bon estat, és estanca i la pestanya d'encaix amb l'agulla es horitzontal.
El que he fet, per comprovar si funciona bé, es conectar la cubeta sola al dipòsit per veure si tenca bé i la veritat és que si que ha tancat bé, el nivell de gasolina ha quedat estable a uns milimetres de rebossar la cubeta.
Bé, i ara estem en aquest punt...
Algú ens podria donar algun consell sobre:
Comprar els xicles que toquen segons la taula i deixar els ajustos de fabrica i, a partir d'aqui, ajustar si fos necessàri.
Sobre la boia ara mateix no se quin podria ser el problema...ja que ens ha funcionat bé amb la cubeta suelta.
Moltes gràcies per adelantat!
Salutacions.